۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
افسر اطلاعاتی سابق آمریکا: ناتو به کورسک حمله کرده نه اوکراین!
بازدید:۵۵۶
صد انلاین | افسر اطلاعاتی سابق با اشاره به شرایط ملتهب در منطقه مرزی کورسک روسیه، گفت که به باور وی، ناتو به روسیه حمله کرده است.
کد خبر : ۱۰۵۹۸۲

 

 

 

به گزارش صد آنلاین ،   اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق آمریکا و بازرس تسلیحاتی سازمان ملل متحد می‌گوید که به باور وی، حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه، تحت هدایت ناتو انجام شده است.

 

افسر اطلاعاتی سابق آمریکا: ناتو به کورسک حمله کرده نه اوکراین!

 

 

 ریتر دراین‌باره گفت: آنچه در کورسک رخ داد، حمله ناتو به روسیه است. ماجرا این نیست که روسیه به اوکراین حمله کرد و اوکراینی‌ها مجبور به واکنش و حمله به روسیه شدند؛ نه، اینطور نیست. روسیه به اوکراین حمله نکرد.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که روسیه به جنایات جنگی اوکراین که از کودتای ۲۰۱۴ «میدان» در کی‌یف جریان دارد، پاسخ داد؛ و نیرویی که (در کورسک) پیشروی می‌کند، نیرویی است که ناتو آن را ساخته و پرداخته است.

به گفته ریتر، ارتش اوکراین از شرایطی که در کورسک جریان دارد، درس می‌گیرد و از این تجربه در آینده استفاده خواهد کرد.

منطقه مرزی کورسک روسیه از ششم آگوست زیر آتش حملات اوکراین قرار گرفته است. براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، ۱۲ غیرنظامی کشته و ۱۲۱ نفر از جمله کودکان زخمی نیز شده‌اند. تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر این منطقه را ترک کرده یا تخلیه شده‌اند و براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، کی‌یف در این حملات بیش از ۲ هزار و ۳۰ نیرو، ۳۵ تانک و ۳۱ خودروی زرهی را از دست داده است.

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها