آخرین اخبار
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۵
ترفندهای برق انداختن ظروف استیل
بازدید:۴۴۷
صد آنلاین | برای برق انداختن ظروف استیل تنها کافیست ترفندهایی به کار برید و درخشش روز اول ظروف استیل را به آنها بازگردانید.
کد خبر : ۱۰۵۸۷

همه ما ظروف استیل زیادی در خانه داریم که به مرور زمان و بعد از چند بار استفاده، شفافیت و درخشش خود را از دست می‌دهند. از قابلمه‌های استیل گرفته تا قاشق و چنگال‌ها و سینک و آبچکان. ترفندهای برق انداختن ظروف استیل به ما کمک می‌کنند که درخشش و تمیزی به ظروف استیل ما بازگردد.

 


روش صحیح نگهداری از ظروف استیل

 


برای کمتر شدن زحمت برق انداختن بهتر است بعد از هر بار استفاده، مراقبت‌های لازم را انجام دهیم و از زحمتی که یکباره برای برق انداختن ظروف استیل دچارش خواهیم بود، کم کنیم. به این صورت که آن‌ها بلافاصله بعد از کثیف شدن به خوبی شسته و با پارچه‌ای مناسب خشک کنیم.

 

 

شستشوی ظروف استیل قبل از برق انداختن

 


اگر ظروف استیل شما برای مدتی طولانی به‌خوبی شسته نشده و در صورتیکه مواد غذایی سوخته و باقیمانده‌ای بدنه آن را مخدوش کرده. ابتدا ظرف استیل را با آب گرم و مقداری مناسب از مایع ظرفشویی پر کرده و ۱ ساعت به حال خود بگذارید.

 

 

سپس مجددا ظرف را روی حرارت قرار داده و آب صابونی را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید. اجازه دهید آب خنک شده و سپس ظرف با یک اسکاچ پلاستیکی بشویید.

 

 

ظرف را مجددا با آب داغ و مایع ظرفشویی شسته، آبکشی کرده و خشک نمایید. برای باقیمانده‌های سرسخت‌تر شاید مجبور شوید این فرآیند را تکرار کنید.

 


چگونه ظروف استیل را درخشان کنیم؟


برق انداختن ظروف استیل نسبتا آسان است و را‌ههای زیادی برای انجام دادن آن وجود دارد. بسته به اینکه قرار است از شر لکه‌های ساده ایجاد شده در اثر مواد معدنی آب خلاص شوید، یا با لکه‌های سرسخت چربی و باقیمانده مواد غذایی مواجه هستید یا به دنبال راهی برای پاک کردن رد سوختگی و رنگ‌رفتگی می‌گردید، روش‌های مختلفی را به شما یاد خواهیم داد.

 

 

جوش شیرین
یکی از محبوب‌ترین راه‌های موثر برای برق انداختن ظروف استیل، استفاده از جوش شیرین و آب است. هرچند این روش عملکرد درخشانی دارد، اما برای خلاص از شدن از شر لکه‌های سمج، شاید لازم باشد آن را چندین بار تکرار کنید.

 


برق انداختن ظروف استیل
برای شروع، سطح زیرین داخلی ماهیتابه یا قابلمه استیل را با جوش شیرین پوشانده و به آن آب اضافه کنید. مقدار آب می‌تواند بسته به اندازه ظرف، بین ۱/۲ تا ۱/۴ فنجان متغیر باشد. هنگامی که آب و جوش شیرین به ظرف اضافه شدند، شروع به ساییدن آن روی کف و کناره‌های داخلی ظرف کنید.

تا هنگامی که مخلوط آب و جوش شیرین به یک ماده خمیری تبدیل نشده، به ساییدن جوش شیرین روی سطح داخل ظرف ادامه دهید.

بگذارید ماهیتابه یا قابلمه چند دقیقه در همین حالت باقی بماند و سپس آن را با استفاده از یک اسفنج و آب داغ بشویید. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، ظرف شما باید درخششی همچون روز اول پیدا کند.

اما برخی اوقات عملیات شستشو به همین راحتی‌ها کار نمی‌کند؛ در این‌صورت کافی است فرآیند را هرچند بار که لازم است تکرار کنید. و یا در عوض می‌توانید می‌توانید اجازه دهید خمیر آب و جوش شیرین برای مدتی طولانی‌تر، مثلا یک شب، روی ظرف باقی بماند.

 

لیمو و نمک
استفاده از لیمو و نمک، که شاید به اندازه جوش شیرین محبوب نباشد، نیز یک روش موثر برای از بین بردن لکه‌های مواد غذایی و برق انداختن ظروف استیل به شمار می‌رود. با کمک گرفتن از خاصیت اسیدی آب لیمو و قدرت سایندگی نمک، می‌توان بدون خراش دادن بیش از حد استیل، لکه‌ها را از روی سطح ظرف جدا کرد.

 

برق انداختن ظروف استیل


لیمو را از وسط نصف کرده و آن را در ظرف بچلانید.
چندین قاشق نمک خوراکی را به ظرف اضافه کنید.
اجازه دهید محلول لیمو و نمک برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه رو ظرف باقی مانده و لکه‌ها را تضعیف کند.
یک یا دو قاشق دیگر نمک به ظرف اضافه کنید.
با استفاده از یک اسفنج نرم یا یک اسکاچ غیرفلزی، ترکیب آب لیمو و نمک را روی لکه‌ها مالش دهید.
بعد از پاک شدن لکه‌ها، ظرف استیل را با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید.
 هیدروژن پراکسید
هیدروژن پراکسید یک ماده رایج خانگی است که در اکثر جعبه‌های کمک‌های اولیه پیدا می‌شود.  علاوه بر کمک‌های پزشکی، می‌توانید از این ماده برای برق انداختن ظروف استیل خود نیز استفاده کنید!

ظروف استیل


در صورت ترکیب کردن با یک ماده خانگی رایج و ارزان دیگر، یعنی جوش شیرین، می‌توانید یک محلول معجزه‌آسا برای تمیز کردن ظروف کثیف و سوخته تهیه کنید. برای برق انداختن ظروف استیل با استفاده از هیدروژن پراکسید و جوش شیرین، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

 

مقدار زیادی هیدروژن پراکسید به ظرف اضافه کنید.
چندین قاشق غذاخوری (یا حدودا یک چهارم فنجان) جوش شیرین به ظرف اضافه کنید.
ظرف را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید به دمای جوش برسد.
ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید برای حدود ۱۰ دقیقه خنک شود.
ظرف را خالی کرده و آن را با استفاده از یک اسفنج نرم، آب گرم و مایع ظرفشویی به خوبی سابیده و سپس بشویید.
تمام کاری که نیاز است انجام دهید این است که حدود ۲ سانتی‌متر هیدروژن پراکسید به ظرف اضافه کرده و اجازه دهید برای یک شب درون ظرف باقی بماند.صبح روز بعد، هنگامی که ظرف را با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی می‌شویید، غذای سوخته باید به راحتی از ظرف جدا شود.

 

44444333

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها