۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
دعانویس مشهور اینستا 5 میلیارد کلاهبرداری کرد
بازدید:۴۰۱۴
صد انلاین | فردی که با ترفند دعانویسی، رمالی و فریب افراد از آنها 5/1 میلیارد ریال کلاهبرداری و تهدید به سحر و جادو کرده بود، توسط نیروهای پلیس فتا در استان خراسان جنوبی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر : ۱۰۵۷۷۸

به گزارش صد آنلاین ،سرهنگ قدرت الوانی رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: چند نفر به پلیس فتا مراجعه و عنوان کردند که از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با صفحه دعانویسی و رمالی آشنا شدیم و ادمین این صفحه اینستاگرامی که خود را دعانویس معرفی می‌کرد، برای انجام امور شماره حساب همسر خود را به ما اعلام کرد.

 

دعانویس مشهور اینستا 5 میلیارد کلاهبرداری کرد

 

 

این افراد همچنین عنوان داشتند طی چندین مرحله مبلغ حدود 5/1 میلیارد ریال را به حساب وی واریز کردیم اما او در ادامه ما را تهدید به قتل، گرفتاری در دام اجنه و نحسی کرده و گفته اگر مبلغ بیشتری را به حساب وی واریز نکنیم، ما را با سحر و جادو خواهد کشت.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: به‌منظور رسیدگی به شکایت شاکی‌ها و احقاق‌ حق آنان، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار ‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه، هویت اصلی متهم پرونده که در خارج از استان زندگی می‌کرد، شناسایی و متهم با دستور مقام قضائی، به پلیس فتا احضار شد. مبلغ کلاهبرداری شده با هماهنگی مقام قضایی به حساب قربانیان برگشت داده شد و پرونده نیز در این خصوص تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

وی عنوان کرد: رمالی و دعانویسی یکی از شگردهای مجرمان سایبری است که شهروندان باید در برابر این شگرد مجرمانه هوشیار باشند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی یادآور شد: مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده تحت عنوان رفع مشکلات خانوادگی، بچه‌دارشدن، دستیابی به ثروت و ازدواج با استفاده از فن بیان خوب کاربران را فریب داده و با دادن اطلاعات کلی در خصوص شرایط و دغدغه‌های فکری و روانی آنان و به بهانه مشاوره و غیره از افراد کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری همچنین مسائل خرافاتی را با هدف به‌دام‌انداختن افراد ساده و زودباور در فضای مجازی و با هدف کلاهبرداری از افراد انتشار می‌دهند، لذا انتظار می‌رود شهروندان در مقابل این‌گونه ترفندهای مجرمانه هوشیار بوده و اطلاعات مهم و شخصی خودشان را به‌هیچ‌عنوان دراختیار افراد غریبه و ناشناس در فضای مجازی قرار ندهند.

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها