آخرین اخبار
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
سومین مجمع مشورتی و تخصصی محلات  منطقه ۳ برگزار شد
بازدید:۱۶۴
شصت و یکمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری نائب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، حمید جوانی شهردار منطقه ۳، جمعی از معاونین، شهرداران نواحی ششگانه، مدیران، معتمدین و نخبگان محلات ۱۲ گانه در منطقه ۳ برگزار شد.
کد خبر : ۱۰۴۰۰۶

به گزارش صد آنلاین،  حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری نائب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از راه اندازی شبکه معتمدین محلات در موضوعات مرتبط با مسائل عمرانی در کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.


حجت الاسلام و المسلمین آقامیری ادامه داد: در زمینه بافت فرسوده و محلاتی چون ده ونک قرارگاهی در شهرداری تهران جهت انجام پیگیری امور اخذ مجوزات لازم در خارج از سیستم شهرداری تهران تعریف شده تا در موضوعاتی همانند مسائل و مشکلات ساکنان محله ده ونک چاره اندیشی شود. 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری ادامه داد: ۱۰ هزار اتوبوس حداقل استاندارد کلانشهر تهران می باشد این در حالی بود که با ۸۸۰ اتوبوس فعال شهر تحویل مدیریت شهری جدید شد و بدلیل کمبود این وسیله نقلیه خیلی از ایستگاه های اتوبوس عملا غیرفعال شده بودند که با اقداماتی که در این خصوص انجام شد  در حال حاضر حدود ۳۸۸۰ اتوبوس در شهر تهران در حال خدمات رسانی است .

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این دوره از شورای اسلامی شهر تهران،  برنامه و بودجه ویژه ای  برای موضوعات مرتبط با حمل و نقل  اختصاص داده شده و در این زمینه هدف گذاری شده و در همین راستا ۲۵۰۰ اتوبوس دیگر تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین آقامیری ابراز داشت:  یک هزار و صد و هشتاد واگن مترو تحویل مدیریت شهری فعلی شده  که یک هزار و صد و ده واگن فعال هستند، شهرداری در یک مرحله ۱۱۳ واگن از شرکت دانش بنیاد و یک هزار و هشتاد و یک واگن نیز از چین خریداری کرده است، که این امر یک اتفاق بزرگ و انقلابی برای کلانشهر تهران است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در این دوره مدیریت شهرداری تهران، هیچ گونه پروژه تعطیلی نداریم و تمامی پروژه های کوچک و بزرگ مقیاس من جمله: بزرگراه یادگار امام، بزرگراه های شهید بروجردی، شهید شوشتری، بزرگراه دوگاز فعال هستند و طبق پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

حجت الاسلام و المسلمین آقامیری گفت: سال گذشته یک و نیم میلیون آسفالت با همکاری ۵ کارخانه آسفالت در شهر تهران تولید شد که امسال با برنامه ریزی های انجام شده آن را به دو میلیون خواهیم رساند تابتوانیم  ۱۰ درصد شهر تهران را در طول یکسال آسفالت نماییم.

حمید جوانی شهردار منطقه ۳، حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران در میان مردم و شنیدن سخنان آنها  را در پیشبرد اهداف مدیریت شهری بسیار بااهمیت برشمرد.

جوانی ابراز داشت: بطور حتم، موضوعاتی که توسط معتمدین و نخبگان محلات به اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری منتقل می شود کمک شایانی به حل مشکلات و معضلات موجود محله می کند.

شهردار منطقه ۳ اظهار داشت: در شنبه های امید و افتخار، بر مبنای توجه بیشتر به محلات کم برخوردار در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جمعاً  ۸۲ پروژه اثرگذار برای استفاده شهروندان به بهره برداری رسیده است.

جوانی به بعضی از محدودیت ها در این منطقه از جنس زیرساختی جهت استفاده شهروندان از پارکینگ عمومی، بازار میوه و تره بار، ایستگاه آتش نشانی و …. اشاره کرد و افزود: با همکاری شورای اسلامی شهر تهران، دستورات مدیریت شهری تهران و مشارکت بخش خصوصی پروژه هایی را با محوریت حوزه های اجتماعی-فرهنگی و فنی-عمرانی پیش بینی کرده ایم.

شهردار منطقه ۳ بیان داشت: در راستای جلوگیری حوادثی از جنس فرونشست خیابان برزیل، موضوعات زیرساختی من جمله: ایمن سازی فضای سبز شمال بزرگراه شهید همت حدفاصل شیخ بهایی و چمران، حذف مخازن زباله در بعضی از معابر منطقه، مرمت و بازسازی مسیل های میرداماد و زرگنده و رودبار در قسمت زیرین پاساژ رودبار که بیش از صد و سی ملک تجاری در آن وجود دارد ایمن سازی شد ، همچنین تعمیر و تجهیز زورخانه ده ونک، تکمیل مجموعه ورزشی فرهنگ و ملل در محله صدر در این دوره انجام شده است.

در پایان این نشست، معتمدین و‌ نخبگان محلات ۱۲ گانه شهرداری منطقه ۳، مسائل مرتبط با محله خود را بیان داشتند.

همچنین پس از این جلسه در ادامه نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور و در یکصد و پنجاه و ششمین دیدار مردمی که پس از نماز مغرب و عشاء با همراهی حمید جوانی شهردار منطقه ۳ و جمعی از مدیران شهری صورت گرفت، ایشان بصورت چهره به چهره در جریان درخواست ها و معضلات شهروندان و نمازگزاران مسجد الزهرا (ع) محله امانیه قرار گرفت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها