آخرین اخبار
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
اسرائیل پیکر تجزیه شده 89 فلسطینی را پس داد
بازدید:۲۹۹
صد انلاین | اسرائیل اجساد «تجزیه شده» 89 فلسطینی را به غزه بازگرداند.
کد خبر : ۱۰۳۷۷۳

 

به گزارش صد آنلاین،  الجزیره نوشت: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: رژیم صهیونیستی اجساد نزدیک به 90 فلسطینی را که در حمله نظامی خود به نوار غزه کشته شده بودند، تحویل داده است. یامِن ابوسلیمان، مدیر خدمات اضطراری مدنی فلسطین در خان یونس در جنوب غزه گفت: مشخص نیست که آیا این اجساد توسط ارتش در جریان حمله زمینی از گورستان‌ها بیرون آورده شده است یا اینکه آنها «بازداشت‌شدگانی هستند که … شکنجه و کشته شده‌اند.»

 

اسرائیل پیکر تجزیه شده 89 فلسطینی را پس داد

 

 

 

این مقام فلسطینی گفت: ما هیچ مدرکی از این افراد نداریم و نمی‌دانیم که هستند؛ این اگر جنایت جنگی نیست پس چیست؟. وی افزود: اجساد در تلاش برای تعیین علل مرگ و شناسایی آنها، قبل از دفن در یک گور دسته جمعی در گورستانی در نزدیکی بیمارستان ناصر در خان یونس بررسی خواهند شد.

دفتر رسانه ای دولت غزه هم اعلام کرد که اسرائیل 89 جسد را به عنوان «استخوان و اجساد تجزیه شده به روشی غیرانسانی» فرستاده است. در این بیانیه آمده است که نیروهای اسرائیلی از 7 اکتبر 2000 جسد را از ده ها قبرستان «دزدیده اند» که در جریان تهاجم نظامی این رژیم با بولدوزر تخریب شده اند. نیروهای اسرائیلی همچنین قبلاً قبرهایی را در خان یونس، جبلیه و محله طوفاح در شهر غزه حفر کرده و اجساد را به «مکان‌های ناشناخته» منتقل کردند، اقدامی که به منزله جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

گفتنی است اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون نزدیک به چهل هزار فلسطینی را در غزه کشته و گفته می‌شود بیش از 10 هزار جسد هم در زیر آوارها قرار دارد.

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها