۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
شکارچیان غیرمجاز و سابقه دار در دام محیط بانان قزوینی
بازدید:۲۶۵
صد انلاین | فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: 3 نفرشکارچی غیرمجاز و سابقه دار به جرم شکار دو راس کل وحشی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.
کد خبر : ۱۰۳۲۴۲

به گزارش صد آنلاین،   مهدی طاهری در این باره اظهار کرد: طی گشت و کنترل مشترک مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های البرز، شهرستان آبیک و یگان حفاظت محیط زیست استان، به مورد مشکوکی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت برخورد نموده و بعد از برنامه ریزی و بررسی، 3 اکیپ تشکیل شده و طی پیمودن مناطق کوهستانی و صخره ای، در یک عملیات غافلگیرکننده موفق به دستگیری شکارچیان غیرمجاز و باسابقه تخلف شکار و صید شدند.

 

شکارچیان غیرمجاز و سابقه دار در دام محیط بانان قزوینی

 

 

 

 

طاهری در خصوص کشفیات این عملیات گفت: از متخلفین لاشه 2راس کل وحشی، 2 قبضه اسلحه شکاری مجاز و یک قبضه سلاح قاچاق و تعدادی ادوات شکار شامل، فشنگ چهارپاره، چاقو، دوربین وکوله پشتی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه هر گونه شکار و صید گونه‌های حیات وحش ممنوع بوده افزود: بعد از دستگیری، بازجویی مقدماتی انجام و با دستور مقام قضائی، شکارچیان غیرمجاز بازداشت شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین اظهار کرد: حیوانات شکار شده در این فصل گرم جهت خوردن آب به رودخانه نزدیک شده که متخلفین از این فرصت استفاده و پس از کمین در محل خوردن آب با سلاح های در اختیار به سمت آنها تیراندازی و اقدام به شکار این گونه ها نموده اندکه با تلاش همکاران در محل تخلف دستگیر شدند و تمامی سلاح ها و ادوات شکار و صید آنها ضبط شد.

طاهری در ادامه اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به‌صورت شبانه‌روزی در حال پایش مناطق تحت مدیریت هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با متخلفان مطابق با ضوابط و مقررات قانونی برخورد خواهند کرد و از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌ بانی، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

مهر

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها