مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ایران خودرو در تاریخ 31 تیر 1403 برگزار شد و علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برنامههای تولیدی آتی این شرکت را برای سهامداران شفافسازی کرد. به گفته عظیمی در نیمه دوم سال جاری علاوه بر پژو ۲۰۷ صندوق¥دار، کراساوور جدید ایران خودرو، یعنی ری را هم عرضه خواهد شد.
پژو 207 صندوقدار همانند 207i هاچبک، فیسلیفتی از برادر قبلی خود یا همان پژو 206SD است. این محصول از سال 1397 و همزمان با آغاز تحریمهای صنعت خودرو روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت؛ اما پس از مدت کوتاهی از سبد محصولات این شرکت حذف شد.
پژو 207 صندوقدار همانند 207i هاچبک جزو محبوبترین محصولات ایران خودرو بود که در آن زمان گفته میشد، این شرکت به جهت جایگزینی آن با رانا پلاس (نسخه ایرانیزه شده محصول)، 207 صندوقدار را از خط تولید خارج کرده است. البته تجارتنیوز این موضوع را تأیید یا تکذیب نمیکند.
خبر بازگشت پژو 207 صندوق دار برای اولین بار در آذر ماه سال گذشته و توسط مهدی رادمنش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین ایران خودرو رسانهای شد. به گفته وی با توجه به استقبال خوبی که طی دو سال تولید این خودرو شد، ایران خودرو تصمیم دارد 207 صندوق دار را با مشخصات فنی جدید در بازار عرضه کند.
207 صندوق دارد جدید احتمالاً با پیشرانه TU5 پلاس و گیربکس اتوماتیک وارد بازار میشود. پیشرانه TU5 پلاس از نوع تنفس طبیعی و حجم موتور 1600 سیسی بوده که قادر به تولید حداکثر قدرت 113 اسببخار و 144 نیوتنمتر گشتاور است. این پیشرانه احتمالاً با گیربکس 6 سرعته AT ترکیب خواهد شد تا قدرت تولیدی را به محور جلو منتقل کند.
تاکنون توضیحات دقیقی از آپشنها و امکانات رفاهی پژو 207 صندوق دار جدید داده نشده است، اما با توجه به لزوم رعایت استانداردهای 85گانه توسط خودروسازان داخلی، احتمالاً 207 صندوق دار جدید نسبت به نسخه قبلی دارای امکاناتی همچون کنترل پایداری، کنترل کشش، نشانگر تعویض دنده (GSI)، سنسور نور و باران، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS) و سیستم کنترل حرکت در سربالایی باشد.