آخرین اخبار
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳
کد خبر : ۱۰۱۷۰

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که اعلام تمایل رئیس جمهور آمریکا برای توقف جنگ یمن صرفا تبلیغات رسانه‌ای است.

 

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در توییتی نوشت: اعلام تمایل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای توقف جنگ یمن صرفا تبلیغات رسانه‌ای است. اگر رئیس جمهور آمریکا صادق بود پیش نویس قطعنامه‌ای را برای توقف تجاوز و محاصره به شورای امنیت ارائه می‌کرد. توقف جنگ منفعت مشترک یمن و همسایگانش است. منفعت آمریکا در ادامه جنگ است برای همین در لحظات آخر برای ناکام گذاشتن توافق درباره پایان جنگ وارد مداخله شد.

 

وی گفت: ما امیدواریم رهبری عربستان و امارات عقل خود را به کاربگیرند به ویژه بعد از اینکه درک کردند آمریکا عمدا در حل بحران کارشکنی می‌کند اما به تمایل برای تحقق صلح تظاهر می‌کند تا از مسؤولیت اخلاقی خود در قبال ملت یمن شانه خالی کند. بعید نیست که در آینده از جنایت‌های جنگ علیه یمن برای باج خواهی از عربستان و امارات استفاده کند. ادامه محاصره یمن و غارت منابع آن بخش اساسی از جنگ است. پیامدهای جنگ اقتصادی خطرناک‌تر از پیامدهای جنگ نظامی است. اگر محاصره برطرف نشود ناچار می‌شویم وارد دور جنگ نظامی سرنوشت سازی شویم که زیرساخت اقتصادی کشورهای ائتلاف از جمله تأسیسات نفتی، بنادر و فرودگاه‌ها را هدف قرار دهیم.

 

666323

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها