آخرین اخبار
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
هیلاری کلینتون- کامالا هریس/ این‌بار ممکن است یک زن رییس جمهور آمریکا شود؟
بازدید:۴۵۵
صد آنلاین | هشت سال پس از شکست هیلاری کلینتون، آیا یک زن می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا شود؟
کد خبر : ۱۰۰۶۸۱

به گزارش صد آنلاین،  به نقل از نیویورک ‌تایمز، هشت سال پس از زمانی که هیلاری کلینتون نتوانست انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ببرد، برای نخسستین‌بار تعداد زنان تحصیل‌کرده در نیروی کار از مردان پیشی گرفته؛ جنبش #MeToo  آزارهای جنسی را افشا و مردان قدرتمند را سرنگون کرده و دادگاه عالی حق فدرال برای سقط جنین را لغو کرده است. آیا همه یا هرکدام از موارد مذکور، برای معاون رئیس‌جمهور، کامالا هریس تفاوتی ایجاد کرده است؟

 

هیلاری کلینتون- کامالا هریس/ این‌بار ممکن است یک زن رییس جمهور آمریکا شود؟

 

 

رای‌دهندگانی که مشتاق انتخاب اولین رئیس‌جمهور زن تاریخ ایالات متحده هستند، به خشم ناشی از دست دادن حق سقط جنین اشاره می‌کنند، (چیزی که کامالا هریس به عنوان یکی از اولین وعده‌های خود در رابطه با آن صحبت کرده است) اما همچنین به این ترس اذعان می‌کنند که غلبه بر تبعیض جنسی برای هریس دشوار است.

به هرحال، هریس نه میراث سیاسی و نه توشه هیلاری کلینتون را دارد؛ او سیاه پوست و نژاد او از جنوب آسیا است. از طرفی ترامپ که دوره‌ای پرتلاطم به عنوان رئیس‌جمهور را سپری کرده، اکنون بیشتر شناخته‌شده است.

ایالات متحده نیز مانند هشت سال پیش نیست

کارن کراولی، 64ساله، رای‌دهنده‌ای مستقل و پرستاری بازنشسته که به دونالد ترامپ رای نمی‌دهد، اظهار داشت: «امروز، زنان عصبانی‌تر هستند و این می‌تواند انگیزه‌دهنده باشد.»

از جمله انگیزه‌هایی که کراولی به آن اشاره کرده، اظهارنظرها و اقدامات آقای ترامپ بود که بسیاری از زنان آن را زن‌ستیزانه می‌دانند. او گفت: « حالا، امکان وجود یک رئیس‌جمهور زن بیشتر است؛ کامالا باهوش است و یک دادستان بوده، اما خُب، پیرمردهای سفیدپوست زیادی هستند که می‌خواهند جلوی او را بگیرند.»

بریتانیا پیش از این سه نخست‌وزیر زن داشته و مکزیک امسال اولین رئیس جمهور زن خود را انتخاب کرد؛ با این حال، هنگامی که یک زن برای کاندیداتوری در ایالات متحده نامزد می شود، بسیاری از رای‌دهندگان هنوز هم جنسیت او را بی دلیل در مصاحبه‌ها ذکر می‌کنند و آن را به عنوان یک نگرانی (و نه یک امتیاز) ابراز می کنند.

جولیا بلیک، 80ساله و اهل کالیفرنیا اظهار داشت: «زمان زیادی را صرف بحث و جدل با دوستانم در باشگاه‌های کتاب کرده‌ام که آیا یک زن می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود یا خیر. یکی پس از دیگری - زنانی فرهیخته، با مدرک دکترا و فوق لیسانس اما فکر می‌کنند پاسخ منفی است.» من گفتم: «اگر زنان فکر کنند که یک زن نمی‌تواند برنده شود و هرسال آن را تکرار کنند، ما هرگز رئیس‌جمهور زن نخواهیم داشت.»

 است که هیلاری کلینتون هشت سال قبل در سال 2016، آرای مردمی بیشتری از دونالد ترامپ به دست آورده بود ولی در آرای الکترال به او باخته بود.

ایسنا

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها