۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
تلگراف: جنگ اوکراین هزینه خانواده‌های انگلیسی را افزایش داد
بازدید:۲۴۸
صد آنلاین | تلگراف اعلام کرد چالش اوکراین در جنگ با روسیه قیمت گاز را بالا برده و ۱۹۰ پوند بر صورت حساب انرژی انگلیسی‌ها اضافه می‌کند.
کد خبر : ۱۰۰۶۰۸

به گزارش صد آنلاین،  چالش‌های اوکراین در جنگ با روسیه صورتحساب انرژی را برای خانواده‌های انگلیسی تا ۱۹۰ بوند افزایش افزایش می‌دهد؛ اقتصاددانان اخیرا این موضوع را هشدار داده‌اند.

 

 

تلگراف: جنگ اوکراین هزینه خانواده‌های انگلیسی را افزایش داد


مدیر سرمایه Columbia Threadneedle Investments پیش‌بینی کرده است که سقف قیمت انرژی در ماه اکتبر از سطح کنونی ۱۵۶۸ پوند به ۱۷۶۲ پوند افزایش خواهد یافت و این رشد سبب خواهد شد تا خانواده‌های انگلیسی به طور متوسط در سال ۱۹۴ پوند بیشتر پرداخت کنند.


این پیش‌بینی بر اساس جهش‌های اخیر در قرارداد‌های آتی انرژی‌ست؛ اقتصاددان ارشد کلمبیا استیون بل در مورد این پیش‌بینی‌ها گفته تا حدی نشان‌دهنده این حقیقت است که «اوکراین دارد جنگ را می‌بازد.»


بل می‌گوید: «این نگرانی وجود دارد که تاسیسات ذخیره‌سازی و انتقال گاز (مخازن ذخیرسازی) در اوکراین در معرض تهدید قرار گیرند.»


تاسیسات زیرزمینی ذخیرسازی گاز، اوکراین بزرگ‌ترین تاسیسات در اروپاست و می‌تواند ۳۱ میلیارد متر مکعب گاز را در خود نگه دارد.


به گفته این اقتصاددان این نگرانی‌ها در مورد امنیت مخازن ذخیرسازی گاز چند هفته است که تغییرات تقریبا بزرگی ایجاد کرده که برآورد سرمایه‌گذاران از سقف قیمت را از کمتر از ۱۵۰۰ پوند به ۱۷۶۲ پوند افزایش داده است.


وی افزود: «ممکن است این افزایش چندان زیاد به نظر نرسد، اما ۱۹ درصد بیشتر از چیزی‌ست که چند هفته پیش به نظر می‌رسید و ۱۲ درصد هم بیشتر از آن چیزی‌ست که در حال حاضر در آن قرار داریم اگر به دنبال یک دلیل برای این هستید که چرا ریشی سوناک ما را با فراخوانی یک انتخابات زودهنگام به جای نوامبر غافلگیر کرد؛ من فکر میکنم دلیل همین است.»


تحلیلگران دویچه بانک هم پیش‌بینی کرده‌اند که صورتحساب‌ها از ماه اکتبر برای خانواده‌های انگلیسی ۷ تا ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت و این سقف قیمت انرژی را در ۳ ماه پایانی سال از سطح کنونی ۱۵۶۸ پوند تا حدود ۱۷۰۹ پوند افزایش خواهد داد.


سانجی راجا، اقتصاددان ارشد معتقد است که چالش اوکراین در جنگ قطعا یکی از عوامل موثر در نوسانات اخیر قیمت بوده است. در عین حال تنش‌های خارومیانه هم می‌تواند نقش داشته باشد.

 

منبع: فارس

 

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها