۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴
بازدید:۱۷۶
صد انلاین | ایالات متحده امروز -پنجشنبه- تحریم‌های بیشتری علیه ایران صادر کرد که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله آنچه «استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین» خوانده شده است را هدف قرار می‌دهد.
کد خبر : ۸۲۹۱۰

به گزارش صد آنلاین ،  به نقل از رویترز، ایالات متحده امروز -پنجشنبه- تحریم‌های بیشتری علیه ایران صادر کرد که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله آنچه «استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین» خوانده شده است را هدف قرار می‌دهد.

 

 

 

 

 


وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدام که با هماهنگی بریتانیا و کانادا انجام شده است، ده‌ها نهاد، فرد و کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که متهم به ایفای نقش کلیدی در تسهیل و تأمین مالی فروش مخفیانه هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی به وزارت دفاع و نیروهای مسلح این کشور هستند».

در ادامه آمده است که واشنگتن همچنین دو شرکت و یک کشتی درگیر در حمل و نقل کالاهای ایرانی را هدف قرار داده است.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: «وزارت دفاع ایران با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و تکثیر پهپادها و سایر سخت افزارهای خطرناک نظامی برای نیروهای نیابتی خود به بی‌ثبات کردن منطقه و جهان ادامه می‌دهد».

وی افزود که ایالات متحده، در هماهنگی نزدیک با شرکای بریتانیایی و کانادایی خود، به استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مبارزه با کسانی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تأمین مالی می‌کنند، ادامه خواهد داد».

 

 

4561/ی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر