آخرین اخبار
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
در استانداری کرمان چه خبر است/ مشکلات شرکت زغالسنگ کرمان مربوط به داخل استان است
بازدید:۸۰۲
صد آنلاین | جناب آقای امیر حسن‌زاده در گفتگو با خبرگزاری ایرنا، سخنان غیر دقیق و خلاف واقعی را درباره صندوق بازنشستگی فولاد ایراد کرده است .
کد خبر : ۸۲۶۰۵

جناب آقای امیر حسن‌زاده در گفتگو با خبرگزاری ایرنا، سخنان غیر دقیق و خلاف واقعی را درباره صندوق بازنشستگی فولاد ایراد کرده است .



به گزارش خبرنگار اقتصادی صد آنلاین ، وی با متهم کردن صندوق بازنشستگی فولاد به کارشکنی در فرآیند انتقال سهام شرکت زغالسنگ به صدرتامین گفته است: « این صندوق باوجود دستور وزیر تعاون و تصویب در هیات امنای تامین اجتماعی، در بحث واگذاری این شرکت کارشکنی می‌کند.»


معاون استاندار همچنین در این مصاحبه تاکید کرده است : «متاسفانه تا این لحظه هیچ کار عملیاتی برای انجام فرایند واگذاری نشده و مشکل کار بیشتر در مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد است.»


معاون اقتصادی استانداری کرمان این ادعا را نیز مطرح کرده که« برخی سرمایه گذاران خارجی تمایل دارند در استان کرمان فعالیت کنند اما شرکت زغال سنگ پذیرای آنان نیست و جای کار در این حوزه وجود ندارد.»


در خصوص این اظهارات ذکر نکات زیر ضروری است:


۱- آیا مقصر وضعیت نابسامان شرکت زغالسنگ کرمان،  صندوق بازنشستگی فولاد است یا ضعف مدیران عاملی که در ادوار مختلف از سوی مقامات استان به صندوق فولاد تحمیل شده بودند؟ چنانچه مدیرعامل فعلی شرکت نیز با نظر مستقیم آقای استاندار منصوب شده است.


۲-صندوق بازنشستگی فولاد به صراحت اعلام می نماید در فرآیند تهاتر سهام شرکت زغالسنگ تعلل یا تاخیری نداشته اما آنچه اولویت نخست صندوق می باشد حفظ منافع ذی نفعان به ویژه بازنشستگان عزیز صندوق فولاد است بنابراین فرآیند قیمت گذاری باید دقیق و جامع و با رعایت مصالح بازنشستگان صندوق و همچنین کارگران شرکت باشد. طبیعی است هرگونه شتاب زدگی در این باره موجب تضییع حقوق و منافع بازنشستگان صندوق و کارگران شرکت خواهد شد.


3- صندوق بازنشستگی فولاد به رغم همه مشکلات و چالش هایی که در خصوص شرکت زغالسنگ کرمان با آن مواجه بود با برنامه ریزی توانست این شرکت را از زیان خارج نماید. این در حالی است که سالیان متمادی است که شرکت زغالسنگ هیچ عایدی برای صندوق نداشته و حتی در برهه های زمانی مختلف حقوق کارگران این شرکت را به دلیل ناتوانی شرکت زغالسنگ پرداخت نموده است.


4- معاون اقتصادی استانداری کرمان صندوق بازنشستگی فولاد را به عدم تمایل برای جذب سرمایه گذاری خارجی در معاددن زغالسنگ متهم نموده که این ادعا کذب محض است و صندوق از هرگونه سرمایه گذاری خارجی برای توسعه معادن زغالسنگ کرمان استقبال می کند.


5-صندوق بازنشستگی فولاد به ویژه در دولت سیزدهم همه گونه همراهی و تعامل را با مسئولان اجرایی و نمایندگان استان کرمان جهت حل مشکلات شرکت زغالسنگ داشته اما متاسفانه معاون اقتصادی استاندار با قضاوت یک سویه در این خصوص کم لطفی نموده است.

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها