آخرین اخبار
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱
بازدید:۵۲۲۲
جامعه اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی سالیانه خود ایران را «تهدیدی منطقه‌ای» خواند که به دنبال افزایش نفوذ خود در عرصه جهانی می‌گردد.
کد خبر : ۶۸۶۱

به گزارش صد آنلاین ،‌ به نقل از پایگاه خبری آمریکا ویس، جامعه اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی سالیانه‌ای که در روز چهارشنبه صادر کرده آورده است که چین، روسیه، ایران و کره شمالی تهدیداتی "پیچیده" برای ایالات متحده محسوب می‌شوند.

  • در این گزارش آمده است: آمریکا و متحدانش طی سال آینده با شرایط امنیتی بین‌المللی پیچیده و محوری مواجه می‌شوند. این پیچیدگی آن هم در زمانی که دنیا با چالش‌هایی همچون تغییرات اقلیمی و امنیت غذایی مواجه است، توسط قدرت‌های بزرگ، قدرت‌های منطقه‌ای در حال رشد و بازیکنان غیردولتی که به دنبال سلطه هستند ایجاد می‌شوند.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: رقابت میان آمریکا و متحدانش علیه چین و روسیه باعث می‌شوند سال‌های آتی برای تعیین اینکه چه کسی و چه چیزی مسیر جهانی را شکل می‌دهد، حیاتی شوند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در بخش دیگری از ارزیابی خود آورده است که ایران و کره شمالی قدرت‌های منطقه‌ای حساب می‌شوند که به دنبال افزایش نفوذ هستند.

در این گزارش آمده است: ایران تهدیدی منطقه‌ای است که تلاش دارد نفوذ خود را افزایش دهد؛ درحالی که کره شمالی توانایی تسلیحاتی خود را توسعه می‌دهد تا بازیگری مخرب در عرصه محلی و جهانی محسوب شود.

انتهای پیام

 
 
 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها