۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
اسهال شایع شده در این روزهای زمستان را را با این میوه قابض سریع برطرف کنید
بازدید:۴۸۹
صد آنلاین | میوه سنجد قابض و برطرف کننده اسهال است . اگر اسهال دارید یک قاشق مرباخوری پودر کامل سنجد را در یک لیوان آب مخلوط و میل کنید
کد خبر : ۶۶۱۷۹

به گزارش صد آنلاین ، میوه سنجد قابض و برطرف کننده اسهال است . اگر اسهال دارید یک قاشق مرباخوری پودر کامل سنجد را در یک لیوان آب مخلوط و میل کنید

 

 

 

خواص پودر سنجد برای معده

 


سنجد یک ماده غذایی مفید برای دستگاه گوارش است. پودر سنجد یا سویق، معده را تقویت و مکانیسم صفرا را مهار می‌کند و از این طریق موجب جلوگیری از تهوع و استفراغ می‌شود. سنجد سموم معده و روده را رفع می‌کند. سنجد حاوی کارتینوئید‌ها و پلی‌فنول‌ها است که این مواد برای درمان زخم معده مفید و موثر هستند. پودر سنجد حاوی فیبر بالایی است و گرسنگی را کاهش می‌دهد و برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند مفید است.

 

خواص پودر سنجد برای کودکان

 


یکی دیگر از خواص پودر سنجد تقویت سیستم ایمنی است. سیستن ایمنی کودکان ضعیف و آسیب پذیر است و پودر سنجد می‌تواند آن را تقویت کند. از مهم‌‌ترین خواص سنجد برای کودکان رفع کمبود ویتامین C در آن‌ها و ممانعت از حضور و ورود عفونت به بدن کودکان است. با ترکیب شیر و پودر سنجد می‌توان به استحکام استخوان کودکان در حال رشد کمک کند و علاوه بر این این ترکیب می‌تواند در رفع سکسکه در کودکان نیز نقش مفیدی داشته باشد. 

 

 

پودر سنجد غنی از کلسیم است و می‌تواند از ابتلای کودکان به پوکی استخوان جلوگیری کند؛ همجنین پودر سنجد دارای انواع آمینو‌اسید‌ها و پروتئین است و به عضله سازی کودکان کمک می‌کند. پودر سنجد برای درمان تکرر ادرار در کودکان نیز موثر است. پودر سنجد علاوه بر کلسیم، غنی از فسفر نیز هست و از این طریق به رشد قد کودکان کمک می‌کند.


 

خواص پودر سنجد برای ریزش مو
 پودر سنجد غنی از فسفر و کلسیم است و این دو ماده می‌توانند موجب تقویت فولیکول‌های مو شوند و از این طریق از ریزش مو‌ها جلوگیری کنند. از دیگر خواص پودر سنجد(فواید پودر سنجد)این‌ است که می‌توانید آن را به صورت ماسک روی مو‌های خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را شسته و آب‌کشی کنید و نتیجه این‌کار داشتن مو‌هایی درخشان است.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها