رژیم لاغری سریع با بهترین رژیم کاهش وز‌ن در کوتاه‌ترین زمان

صدآنلاین|چاقی زیاد باعث بیماری می‌شود. پس باید خودتان را برای رژیم گرفتن آماده کنید. در این مقاله، درباره‌ی رژیم لاغری سریع با بهترین و کامل‌ترین رژیم کاهش وز‌ن در کوتاه‌ترین زمان می‌خوانید.
رژیم لاغری سریع، انواع مختلفی دارد و انتخاب نوع رژیم غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. متاسفانه بسیاری از رژیم‌های لاغری که در اینترنت می‌بینید، غیراستاندارد هستند و به بدن آسیب می‌رسانند.
این رژیم‌های عجیب و غریب به شما وعده‌ی لاغری یکی دو روزه می‌دهند که بسیار غیرواقعی است و نباید به آن‌ها اعتماد کنید.
در ادامه، یک رژیم لاغری سریع و البته کاملاً استاندارد را به شما معرفی می‌کنیم.

رژیم‌های غذایی با کربوهیدرات کمتر یا کالری کمتر، هم باعث لاغری می‌شوند و هم دنبال کردن‌شان آسان است.
رژیم لاغری سریع
بهترین رژیم کاهش وزن
رژیم لاغری 7 روزه
راه‌های لاغر شدن سریع در خانه
رژیم لاغری سریع
بسیاری از رژیم‌های غذایی، شما را گرسنه و ناراضی نگه می‌دارند و ممکن است برایتان سخت باشد که در طولانی‌مدت آن‌ها را ادامه دهید. اگرچه، همه‌ی رژیم‌های لاغری این‌ گونه نیستند. رژیم‌های غذایی با کربوهیدرات کمتر یا کالری کمتر، هم باعث لاغری می‌شوند و هم دنبال کردن‌شان آسان است.

بهترین رژیم کاهش وزن
مصرف بی‌رویه‌ی قند، نشاسته و کربوهیدرات را با مصرف به ‌اندازه‌ی غلات کامل جایگزین کنید.
بهترین رژیم کاهش وزن، 3 قدم اصلی دارد:

کمتر‌ کربوهیدرات‌های تصفیه‌ شده مصرف کنید!
مصرف بی‌رویه‌ی قند، نشاسته و کربوهیدرات را با مصرف به ‌اندازه‌ی غلات کامل جایگزین کنید. با این کار، کمتر گرسنه می‌شوید و به طور کلی مقدار کالری کمتری غذا می‌خورید.
از طرفی با محدود کردن مصرف کربوهیدرات، چربی‌های انباشته شده در بدن می‌سوزند و صرف تولید انرژی می‌شوند. پس رژیم غذایی کم کربوهیدرات، هم از طریق کاهش میزان گرسنگی و هم از طریق چربی‌سوزی، به لاغر شدن سریع شما کمک می‌کند.

مصرف پروتئین، چربی و سبزیجات را قطع نکنید!
میانگین مصرف پروتئین برای خانم‌ها، 46 تا 75 گرم و برای آقایون، 56 تا 91 گرم است.
هر وعده‌ی غذایی شما باید شامل موارد زیر باشد:

پروتئین
چربی
سبزیجات
مقدار کمی کربوهیدرات‌های پیچیده مثل غلات کامل
بیشتر بخوانید: چه غذایی در بارداری مفید است؟

پروتئین‌
به طور کلی، میانگین مصرف پروتئین برای خانم‌ها، 46 تا 75 گرم و برای آقایون، 56 تا 91 گرم است.
رژیم‌ غذایی با میزان کافی پروتئین:

وسوسه‌ی غذا خوردن و افکار این‌ چنینی را تا 60درصد کاهش می‌دهد.
میل به دیروقت غذا خوردن را تا 50درصد کم می‌کند.
باعث می‌شود احساس سیری داشته باشید.
منابع غذایی حاوی پروتئین:

انواع سبزیجات، پر از مواد مغذی با کم‌ترین میزان کالری و کربوهیدرات هستند.
گوشت مرغ، گاو، گوساله و بره
ماهی، میگو و غذاهای دریایی
زرده وسفیده‌ی تخم‌مرغ
پروتئین‌های گیاهی
سبزیجات
برای خوردن زیاد سبزیجات اصلاً نترسید! انواع سبزیجات، پر از مواد مغذی با کم‌ترین میزان کالری و کربوهیدرات هستند.
بعضی از انواع سبزیجاتی که در رژیم لاغری سریع پیشنهاد می‌شوند، عبارتند از:

فرقی نمی‌کند چه نوع رژیم لاغری را دنبال می‌کنید، در هر صورت بدن‌ شما به چربی هم نیاز دارد.
بروکلی
اسفناج
گوجه
کاهو
خیار
کلم
چربی‌
فرقی نمی‌کند چه نوع رژیم لاغری را دنبال می‌کنید، در هر صورت بدن‌ شما به چربی هم نیاز دارد. روغن زیتون و روغن آووکادو، بهترین انتخاب‌هایی هستند که می‌توانید با آن‌ها رژیم لاغری سریع خود را کامل کنید.
سایر چربی‌ها مثل کره و روغن نارگیل، باید با احتیاط مصرف شوند چون میزان چربی آن‌ها بسیار زیاد است.

ورزش کنید!
ورزش کردن شاید برای یک رژیم لاغری ساده نیاز نباشد. اما برای رژیم لاغری سریع، مهم و حیاتی است!
ورزش کردن شاید برای یک رژیم لاغری ساده نیاز نباشد. اما برای رژیم لاغری سریع، مهم و حیاتی است!
وزنه زدن کمک می‌کند کلی کالری بسوزانید و در عین حال از کند شدن سرعت متابولیسم که یکی از عوارض رایج کاهش وزن است، جلوگیری می‌کند.
سعی کنید 3 یا 4 بار در هفته به باشگاه بروید و وزنه بزنید. اگر تازه‌کار هستید، از مربی باشگاه کمک بخواهید و حتماً برنامه‌های ورزشیتان را با مشاور تغذیه‌ی خود در میان بگذراید.
اما اگر به وزنه زدن علاقه‌ای ندارید، می‌توانید ورزش‌های هوازی مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، دویدن و شنا را امتحان کنید. این ورزش‌ها هم باعث لاغری می‌شوند و هم به سلامت بدن کمک می‌کنند.

رژیم لاغری 7 روزه
با داشتن یک رژیم لاغری سریع می‌توانید هر هفته، نیم تا 1 کیلوگرم وزن کم کنید که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.
کسی نمی‌تواند به شما اطمینان دهد که در عرض 7 روز، کاملاً لاغر شوید! اما با داشتن یک رژیم لاغری سریع می‌توانید هر هفته، نیم تا 1 کیلوگرم وزن کم کنید که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.
تا اینجا درباره‌ی انواع مواد غذایی مجاز و غیرمجاز صحبت کردیم، اما الآن می‌خواهیم بدانیم این مواد غذایی به چه نسبتی باید مصرف شوند تا زودتر لاغر شویم.
اگر یک برنامه‌ی غذایی کم کربوهیدرات را انتخاب کرده‌ باشید، دیگر لازم نیست که دائماً کالری مصرفی خود را محاسبه کنید. فقط کافی است که میزان کربوهیدرات خود را در سطح پایین نگه دارید و به مصرف پروتئین، چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات پایبند باشید.
اما اگر دیدید که یک هفته گذشته و فقط چند گرم وزن کم کرده‌اید، میزان کالری مصرفی خود را پی‌گیری کنید تا ببینید آیا این عامل، در زیاد لاغر نشدن شما موثر بوده یا خیر.
البته تنها کسی که می‌تواند میزان کالری لازم را در رژیم غذایی تعیین کند، مشاور تغذیه است. پس پیشنهاد اول ما این است که حتماً به یک مشاور تغذیه مراجعه کنید و سرخود تصمیم نگیرید.

                                  رژیم لاغری 

بیشتر بخوانید: چگونگی رژیم دوران بارداری

راه‌های لاغر شدن سریع در خانه
برای رژیم لاغری سریع در خانه، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوصی که در این زمینه ساخته شده استفاده کنید.
برای رژیم لاغری سریع در خانه، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوصی که در این زمینه ساخته شده استفاده کنید. روند کار این اپلیکیشن‌ها معمولاً به این صورت است که قد و وزن و سن خود را وارد می‌کنید و یک دستورالعمل کلی دریافت می‌کنید تا مطابق آن پیش بروید و وزن کم کنید.
برای رژیم لاغری سریع در خانه، باید:

یک صبحانه‌ی غنی از پروتئین بخورید تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید.
از مصرف آب‌میوه و نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید، چون نه تنها فایده‌ای برای بدن ندارند، بلکه رژیم لاغری سریع شما را مختل می‌کنند.
قبل از هر وعده‌ی غذایی آب بنوشید تا جلوی زیاد غذا خوردن را بگیرد.
چای یا قهوه بنوشید تا کافئین موجود در آن‌ها متابولیسم بدن را افرایش دهد.
در رژیم غذایی خود، بیشتر از مواد موثر در کاهش وزن مثل سبزیجات استفاده کنید.
آرام غذا بخورید تا زودتر احساس سیری کنید.
خوب بخوابید تا دچار افزایش وزن نشوید.
بیشتر بخوانید: لاغری بعد از زایمان، پیشنهادهایی که چاره‌ساز می‌شوند!

جمع‌بندی
رژیم لاغری سریع، اول از همه باید استاندارد و منطقی باشد. پس فریب تبلیغات غیرواقعی را نخورید و به جای آن، مصرف کربوهیدرات و کالری خود را کاهش دهید. زیاد ورزش کنید و مراقب سلامت خود باشید تا درست و حسابی لاغر شوید!

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

نمایندگان AFC در تهران؛ آزادی بررسی می شود 

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای وضعیت به سود بابک؛/ مرادی؛ از نیمکت‌نشینی تا ۹۰ دقیقه بازی(عکس)

0 دیدگاه

    ارسال دیدگاه