صد آنلاین | برخی مطالعات نشون می دن که خوردن منظم دانه کنجد ممکن است به کاهش کلسترول بالا و تری گلیسیرید، که از عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند، کمک کند. تحقیقات نشون می ده که خوردن چربی های اشباع نشده، نسبت به چربی های اشباع شده بیشتر به کاهش کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کنه. علاوه بر این، دانه کنجد حاوی دو نوع ترکیب گیاهی به نام های لیگنان و فیتواسترول است که ممکنه اثرات کاهش کلسترول هم داشته باشند. در یک مطالعه به ۳۸ نفر با چربی خون بالا به مدت ۲ ماه روزانه ۵ قاشق غذاخوری (۴۰ گرم) دانه کنجد پوست گرفته شده دادند، کسانی که کنجد مصرف کرده بودند، ۱۰٪ کاهش کلسترول LDL “بد” و ۸٪ کاهش تری گلیسیرید رو در مقایسه با گروه دارونما تجربه کردند.

خواص دانه های کنجد

به اشتراک گذاری این مطلب!

تا ۱۲۰ سالگی مشکل ریتم قلب نخواهید داشت / هر روز ۲ عدد از این میوه بخورید

اشتباه بزرگ رسانه قطری در مورد کی روش سوژه شد

0 دیدگاه

    ارسال دیدگاه