سن و سابقه بازنشستگی در ایران افزایش یافت! بر اساس قانون جدید، مردان و زنان ایرانی باید سن و سابقه بیشتری را برای بازنشستگی داشته باشند. این تغییرات که به صورت پلکانی اعمال میشود، تنها شامل بیمهگرانی با سابقه پرداخت زیر ۲۸ سال میشود.
روز گذشته مصوبه افزایش ضریب حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۴ توسط سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد. بر اساس این مصوبه، حقوق کارمندان دولت بین ۲۰ تا ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت. این افزایش به صورت پلکانی و بسته به وضعیت تأهل و تعداد فرزندان اعمال میشود تا معیشت کارکنان دولت در شرایط اقتصادی بهتر تأمین گردد.
در حال حاضر دستمزد دریافتی کارگران کمتر از ۳۰ درصد سبد معیشت را پوشش می دهد، در حالی که طبق تکلیف قانون کار، مزد دریافتی باید کفاف تامین حداقل های زندگی را بدهد. متاسفانه طی دو سال اخیر، عملکرد ضعیف دولت در شورای عالی کار و بی توجهی به سه جانبه گرایی و سایر اتفاقات بسیار بدی که در این مدت در حوزه وزارت کار و بازرسی شورای عالی کار رخ داد، باعث شد که مزد کارگران دچار ناترازی شدید شود.